台湾の銘傳大学が来校しました。|Ming Chuan University in Taiwan visited our school.

 


台湾の銘傳大学のデジタルメディア学科とアニメーションコミック学科の学生15名が来校しました。穴吹カレッジグループと銘傳大学は2019年の提携以来、相互の訪問や共同コンテストを実施する等の交流を続けてきました。新型コロナウイルスの発生以降はオンラインでの交流となっていましたが、今回、初めて銘傳大学の学生が穴吹カレッジグループを訪問しました。

15 students from Ming Chuan University in Taiwan, majoring in digital media and animation and comics, visited our school. Since the partnership between Anabuki College Group and Ming Chuan University in 2019, we have continued exchanges such as mutual visits and joint contests. Since the outbreak of the new coronavirus, exchanges have been online, but this time, students from Ming Chuan University visited the Anabuki College group for the first time.


今回の訪問に合わせて、本校の漫画イラスト学科1年生と銘傳大学の学生に対して合同で授業を実施しました。6グループに分かれて双方の学生が同じテーブルに座り、「魅力あるキャラクターを描く」をテーマに、人間の感情、そしてその感情を表情のイラストで表すということについて勉強しました。双方の学生にとって大変いい刺激、経験になったと思います。

In conjunction with this visit, a joint class was held for first-year students of the Manga Illustration Department of our school and students of Ming Chuan University. Divided into 6 groups, the students from both sides sat at the same table and studied human emotions and how to express those emotions with facial expressions under the theme of "drawing attractive characters." I think it was a great stimulus and experience for both students.


銘傳大学の教職員と学生の皆様
この度はご来校頂き、本当にありがとうございました。
To Mingchuan University faculty, staff and students
Thank you very much for coming to our school.